Volkswagen Golf trzeciej generacji jest jednym z najbardziej popularnych kompaktów na polskich drogach, ze względu na solidność, niezawodność a także dostępność części. Zarówno zamienników, jak i używanych. Od wcześniejszych generacji Volkswagen Golf III różni się zmienionym kształtem reflektorów, a także bardziej nowoczesną i zaokrągloną linią nadwozia. Do wykończenia wnętrza Golfa trzeciej generacji użyto całkiem dobrej jakości materiałów. Dzięki czemu nawet po latach plastiki nie wydają nieprzyjemnych trzasków.
Golf III na polskich drogach
Golf III produkowany był w latach 1991 – 1997. W Polsce w salonach Volkswagena Golf trzeciej generacji pojawił się w styczniu 1992 roku. W tym samym roku samochód zyskał miano Samochodu Roku. Golf III oferowany był w kilku wersjach silnikowych – benzynowe 1.4/60 KM, 1.6/75KM i 101KM oraz 1.8/75 i 90 KM charakteryzujące się ekonomicznym zużyciem paliwa, dwulitrowe silniki o mocach 116 i 150 KM nie są już tak oszczędne.
Oprócz powyższych wersji silników benzynowych Golf oferowany był także z dwoma motorami sześciocylindrowymi o pojemności 2793 cm³ i mocy 174 KM oraz o pojemności 2891 cm³ i mocy 190 KM. Obydwa te silniki charakteryzują się bardzo wysokim spalaniem. Wszystkie silniki diesla montowane w Golfie III mają taką samą pojemność – 1.9 litra, występowały w wersji wolnossącej o mocy 64 KM a także w wersjach turbodoładowanych: TD/GTD i TDI o mocach: 75, 90 i 110 KM.
Funkcjonalność i zawieszenie
Silniki diesla montowane w Golfach III charakteryzują się wysoką trwałością, dzięki której samochody te są w stanie osiągnąć przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów bez większych awarii. Golf trzeciej generacji produkowany był w wersjach nadwozia trzy- oraz pięciodrzwiowych. Samochód nie odbiega rozmiarami od jego wcześniejszych generacji, jednakże odznacza się znacznie wyższym poziomem bezpieczeństwa – zarówno biernego, jak i czynnego. Głównymi zaletami Volkswagena Golfa III są perfekcyjne właściwości jezdne, wysoka funkcjonalność, przyzwoite zawieszenie a także dobrej jakości wyciszenie wnętrza.
Jedną z większych wad Volkswagena Golfa III jest jego niesłabnąca popularność wśród złodziei. Jak wynika z policyjnych statystyk samochód ten ciągle często bywa kradziony. Golf trzeciej generacji nie jest także wolny od wad. Często zdarzają się takie usterki jak problemy z kierunkowskazami, nieszczelne wnętrza reflektorów, defekty pomp paliwa, awarie włączników zapłonu oraz rozdzielaczy, nieprecyzyjne działający wskaźnik poziomu paliwa czy niesprawne sprzęgło Golf 3 – uszkodzeniu często ulega jego linka. Egzemplarze produkowane do 1996 roku charakteryzują się wiem tarczami hamulcowymi ulegającymi nadmiernemu zużywaniu.
Dostępne części
Volkswagen jednak szybko reagował na sygnały od użytkowników i niwelował zgłaszane usterki. W pierwszych latach produkcji udało mu się wyeliminować wiele usterek takich jak podatne na szybkie zużycie hamulce, problemy z ogrzewaniem tylnej szyby, wskaźnikami paliwa czy wibrujące sprzęgło Golf 3.
Samochód jest dosyć solidny a wszelkie usterki z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć jesteśmy w stanie wyeliminować niskim kosztem. Dzięki temu iż auto jest doskonale znane mechanikom, a na rynku dostępnych jest wiele części zamiennych oraz używanych. Warto także zapoznać się z ofertą sklepów internetowych takich jak sprzeglo.com.pl, w którym możemy zakupić dobrej jakości sprzęgło Golf 3 w bardzo dobrej cenie.