Volkswagen Golf III – „nieśmiertelny” kompakt

Volkswagen Golf III

Volkswagen Golf trzeciej generacji miał swoją premierę w 1991 roku. Ale to 1993 rok przyniósł istotne nowości. W ofercie silników pojawił się jeden z pierwszych motorów TDI i rozpoczęła się produkcja Golfów z nadwoziem kombi oraz kabriolet.

Produkcja Golfa trzeciej generacji kończyła się stopniowo. W 1997 roku fabrykę opuścił ostatni hatchback, w 1999 roku zakończono produkcję kombi, kabriolet w 1998 roku przeszedł solidny facelifting. Był produkowany w takiej postaci aż do 2003 roku.

Problemy z układem kierowniczym

Volkswagen Golf III do dnia dzisiejszego cieszy się ogromną popularnością na polskich drogach. Do czego przyczynia się jego niska cena i niewielka utrata wartości, a także wysoka dostępność tanich części. Jest to samochód zdecydowanie łatwy do odsprzedania po kilku latach użytkowania. Warto jednak pamiętać, że zakup Volkswagena Golfa III w zadowalającej kondycji jest niemałym wyzwaniem. Większość egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym jest już całkiem zużyta lub ma za sobą poważny wypadek.

Volkswagen Golf trzeciej generacji nie jest najmłodszym samochodem. Zakup zadbanego egzemplarza jest wyzwaniem. Warto zapoznać się z listą usterek typowych dla tego modelu samochodu. Częstym problemem Volkswagena Golfa III jest uszkodzenie mocowania pompy wspomagania układu kierowniczego, podatna na usterki jest także sama przekładnia, która często ma luzy.

Popularne usterki

Kolejnym problematycznym elementem w trzeciej generacji Volkswagena Golfa jest pompa wody, która nie wykazuje się specjalną trwałością. Elementy które zazwyczaj należy wymienić po zakupie Golfa 3 to koło pasowe wału korbowego, często także alternator. Warto również sprawdzić stan przewodów hamulcowych, ponieważ mają one tendencje do przeciekania – zwłaszcza te tylne. Ponieważ Golf trzeciej generacji jest niezwykle podatny na wycieki oleju oraz płynu chłodniczego warto zabrać oglądany egzemplarz na podnośnik i obejrzeć go od spodu.

Volkswagen Golf trzeciej generacji boryka się też często z uszkodzeniem przekaźnika pompy paliwa. Golf 3 jest też niestety samochodem vardzo podatnym na korozję, warto przed zakupem dokładnie sprawdzić karoserię, szczególnie w okolicach tylnej klapy bagażnika, podłogi oraz progów. Ponadto uciążliwymi podzespołami podatnymi na usterki są centralny zamek, termostat, szyber dach a także rozłączająca się kostka stacyjki. Golf trzeciej generacji często miewa także problemy z niewłaściwym działaniem silniczka kroku biegu jałowego.

Volkswagen Golf III – wymiana sprzęgła

Właściciele Golfów III generacji miewają również zastrzeżenia do skrzypiących foteli oraz elementów deski rozdzielczej, jednak biorąc pod uwagę wiek samochodu można mu to chyba wybaczyć. Bardziej uciążliwym problemem bywają awarie systemu ABS, w którym często dochodzi do zepsucia się czujników przy kołach oraz przepalania się bezpieczników. Sprzęgło Volkswagen Golf 3 również jest elementem podatnym na zużycie.

Większość wad i usterek wynika tak naprawdę z wyeksploatowania i wieku danego egzemplarza, dlatego warto zwrócić uwagę na wszelkie możliwe szczegóły przed zakupem i samemu przeprowadzać wszelkie wymiany na bieżąco. Sprzęgło Volkswagen Golf 3 to podzespół którego wymiana nie należy do najdroższych, zwłaszcza gdy się do niej odpowiednio przygotujemy. Aby obniżyć koszty wymiany sprzęgła Volkswagen Golf 3 wystarczy że zapoznamy się z ofertą sklepów internetowych takich jak sprzeglo.com.pl i samodzielnie zakupimy potrzebne części wysokiej jakości w korzystnej cenie.

Volkswagen Golf III – „nieśmiertelny” kompakt
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz